Friday, October 23, 2009

tökmagos történet



Elso szuloin voltam tegnap B.9-ik evenek elsoje. Mar a bejaratnal utba igazitottak kedves diaklanyok, utolso evesek magabiztossaga aradt roluk. Mindenkit ugyesen a tornaterembe tereltek. 15 perces eloadason amulhattunk, szo szerint leesett az allam, B. meg is jegyezte.Kaptunk egy linket, ahol mindenki egy azonositoval, amit csak fenykepes ID ellenere adtak meg, tehat a linken megkereshetem B.-t es megnezhetem, hogy hianyzik e, (logas), megnezhetem melyik targybol hogy halad, milyen jegyrol nem tudok.Egyszoval barmit, mindent megnezhetek barmikor. Ott ereztem mar, hogy valami nincs rendben, nagyon nem rendes dolognak tartom en ezt. Nem engedik a gyereket felnoni, onalloan donteni.Meg is mondtam B-nek en nem fogok ezzel a lehetoseggel elni soha.Ra bizom, hogy mikor milyen donteseket hoz, mert miattam ne jarjon iskolaba, es miattam , esetleg felelembol ne csinaljon semmit.Nem akarok felelmet beepiteni a kapcsolatunkba.(en sokat feltem anno, igaz mas elvarasok , mas szulo gyerek kapcsolatok voltak)

Egy dokumentumfilmet neztem, ami arrol szolt, hogy a rossz emlekeket kisutik az agybol, elektrosokkal.Ez bizonyos szempontbol lehet jo, mert sok rossz emlek lehet visszahuzo.Mashogyan kozelitve lehet rossz, mert a minden rosszban van valami jo elemenyetol megfosztja magat az illeto, mert tanulni abbol is lehet, pl azt, hogy ne kovesse el ugyanazt a hibat.Ha kisutik az emleket teszem fol ujra es ujra, akkor egyhelyben topoghat.
En egyszer logtam, ma is emlekszem a pillanatra , amikor kiderult. Nem keszultem fizikabol, egymas utan hetszer hivtak ki felelni, es 7 egyest kaptam.Akkor dacbol csinaltam, a masodiknal mar dacbol nem valaszoltam, kivancsi voltam meddig megy el a tanarno, majdnem megbuktam akkor fizikabol, csupan dacbol.Ma meg csak siman szegyellem, de ki nem sutnem az emlekembol, jo lecke volt.Magam leckeje.


Az iskolara visszaterve, elerheto idon belul papir sem lesz, csak pc-n fognak dolgozni a tanulok, ott irnak dolgozatot..nem lesz hegyezo, radir, ceruza..komolyan kiakadtam. Levezeteskent tokmagot piritottam, mert ezt en nem tudom csak ugy konnyen feldolgozni. Mar az is szep eredmeny tolem, hogy egyes aruhazakban nincsenek penztarosok, csak en scannelek, es fizetek egy gepnek, ezt mar gepiesen elvegzem.De hogy elveszik a frissen hegyezett ceruzacsokor szagat, es a papir szagat, na ez sok, sokk..